دلایل یادگیری زبان انگلیسی

خانه مقالات دلایل یادگیری زبان انگلیسی

دلایل یادگیری زبان انگلیسی

دلایل یادگیری زبان انگلیسی

- زبان جهان : زبان انگلیسی توسط بیش از 2 میلیارد نفر در سراسر جهان صحبت می‌شود و زبان رسمی 60 کشور است. با یادگیری زبان انگلیسی شما می‌توانید با افراد و فرهنگ‌های مختلف ارتباط برقرار کنید و دیدگاه‌های جدید را بشناسید.

 

- زبان علم : زبان انگلیسی زبان عمده منابع علمی و تحقیقات است. بسیاری از کتاب‌ها، مقالات، پایان‌نامه‌ها، کنفرانس‌ها و وبسایت‌های علمی به زبان انگلیسی هستند. با یادگیری زبان انگلیسی شما می‌توانید به منابع بروز و معتبر دسترسی پیدا کنید و دانش خود را به روز نگه دارید.

 

- زبان تجارت : زبان انگلیسی زبان بین‌الملل تجارت است. بسیاری از شرکت‌ها، سازمان‌ها، بازارها و تجارت‌های جهان به زبان انگلیسی فعالیت می کنند. با یادگیری زبان انگلیسی شما می توانید فرصت های شغلی بیشتری را جذب کنید و با همکاران و مشتریان خود به صورت حرفه ای تعامل داشته باشید.

 

- زبان تکنولوژی : زبان انگلیسی زبان پیشرو در حوزه تکنولوژی است. بسیاری از نرم‌افزارها، سخت‌افزارها، سامانه ها، سرویس ها و پروژه های نوآورانه به زبان انگلیسی ساخته شده یا پشتیبانی می‌شوند. با یادگیری زبان انگلیسی شما می‌توانید با دستورالعمل استفاده از این تکنولوژی ها آشنا شوید.

 

- زبان فرهنگ : زبان انگلیسی زبان بسیاری از آثار فرهنگی و هنری است. بسیاری از فیلم‌ها، سریال‌ها، کتاب‌ها، موسیقی‌ها، بازی‌ها و رویدادهای معروف به زبان انگلیسی هستند. با یادگیری زبان انگلیسی شما می‌توانید از این آثار لذت ببرید و با جذابیت‌های فرهنگ جهانی آشنا شوید.

چرا یادگیری زبان در برای موفقیت شغلی لازم است؟

شاید در سال‌های گذشته آشنایی در حد متوسط با انگلیسی کافی بود؛ اما یادگیری زبان انگلیسی در سال‌های اخیر به خصوص در حوزه کاری بسیار حائز اهمیت شده و روز به روز نیز بر این میزان افزوده می‌شود. یکی از دلایل مهم این امر، گسترش دسترسی مردم به اینترنت و افزایش فعالیت‌ها در فضای مجازی و همچنین حرکت جهان به سمت یکپارچه‌سازی اطلاعات است.

اهمیت زبان انگلیسی در موفقیت شغلی عبارت‌اند از:

2-انگلیسی؛ زبان اینترنت است:

درست است که امروزه می‌توان به هر زبانی صدها سایت و محتوا در اینترنت یافت اما واقعیت ماجرا این است که زبان حاکم و اصلی بر اینترنت انگلیسی است.

جالب است بدانید در فضای مجازی حتی برخی از افراد که انگلیسی زبان نیستند برای جذب بیشتر مخاطب محتوای انگلیسی تولید می‌کنند. بنابراین با این تفاسیر بیشتر مقالات معتبر و جدید در هر حوزه کاری به زبان انگلیسی منتشر می‌شوند. به همین دلیل است که یادگیری زبان انگلیسی تا حد زیادی می‌تواند کمک به رشد مهارت‌ها و اطلاعات شغلی شما کند.

جدا از مزایایی که تسلط بر یادگیری زبان انگلیسی دارد، دو زبانه بودن مزایای خاص دیگری نیز دارد.

 

طبق بررسی‌های جهانی توسط مجله New American Economy امکان استخدام کارکنان دو زبانه چندین برابر از سایر افراد است و از آن جائی که زبان انگلیسی در حوزه‌های مختلف در حال رشد چشمگیری است اشخاصی که به زبان انگلیسی تسلط دارند به نسبت افراد تک زبانه درآمد بیشتری را کسب می‌کنند. آمار مالی سایت AOL نشان می‌دهند که به طور میانگین این افراد بین 5 تا 20 درصد بیشتر در ساعت درآمد کسب می‌کنند. بنابراین توصیه می‌کنیم که اگر مشغول به کاری هستید اما مستقیماً با زبان انگلیسی مربوط نیست از همین امروز آموزش زبان انگلیسی را شروع کنید و نتیجه بی‌نظیر آن را در موقعیت حرفه‌ای شغلی خود مشاهده کنید.

کدام مشاغل نیاز به یادگیری زبان انگلیسی دارند؟

 

همانطور که گفتیم و می‌دانید این روزها در هر گروه شغلی که فعالیت داشته باشید تا حدودی نیاز به تسلط بر زبان انگلیسی و مقداری گرامرهای انگلیسی دارید، این مهارت زبانی به شما کمک خواهد کرد که وظایف و مسئولیت‌های شغلی خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهید. اما خب هر شغلی برای همه افراد هیجان‌انگیز نیست و در حوزه زبان هم همه مشاغل رویایی نیستند، اما قطعاً هر یک از آن‌ها می‌توانند به یک مسیر هیجان‌انگیز برایتان تبدیل شوند.

 

کاربرد بالای زبان انگلیسی باعث شده تا در کشورمان شغل‌هایی نیز به طور کامل با این زبان درگیری داشته و و مستقیماً در رابطه با این موضوع باشند. برای بسیاری از افرادی که به دنبال شغل هستند این مسئله یکی از اولویت‌ها است. در ادامه به چند مورد از موقعیت‌های شغلی که تسلط به انگلیسی در آن‌ها مهم هستند را معرفی می‌کنیم.

 

آموزش زبان انگلیسی

مدیر فروش بین‌المللی (همچون مدیران فروش شرکت‌های بازرگانی)

مترجمی زبان انگلیسی

نماینده خارجی (همچون سخنگو‌های زبان خارجی)

کارشناس تولید محتوای متنی (برای نگارش متن به زبان انگلیسی و یا فارسی جهت استفاده از منابع معتبر انگلیسی)

مدیران برنامه توسعه بین‌المللی

 

جمع‌بندی:

 

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی بر هیچ شخصی پوشیده نیست و این روزها به عنوان فردی که در قرن 21 زندگی می‌کند همه ما به زبان نیاز پیدا می‌کنیم. در دنیای کسب و کار و مشاغل حرفه‌ای یادگیری و تسلط زبان انگلیسی نقش پر رنگی در میزان موفیت و پیشرفت شغلی ما دارد.

 

اگر تسلط بالایی بر این زبان داشته باشید می‌توانید آینده تضمین شده‌ای را برای کسب کارتان پیش بینی کنید! لذا توصیه می‌کنیم اگر هنوز هم در این زمینه تخصص ندارید از همین امروز برای طی کردن مسیر‌های موفقیت شروع به یادگیری زبان انگلیسی را در برنامه خود قرار دهید.


دانلود فایل :

ارسال مقاله !

با وارد کردن ایمیل خود از جدیدترین مقالات و اخبار با خبر شوید.